Detalii despre vizita celor trei premieri europeni în Kiev. Au venit cu un tren special
Oleksandr Kamișin, directorul Căilor Ferate Ucrainene, a explicat metoda prin care cei trei premieri europeni care au mers la Kiev pentru a se întâlni cu președintele Volodimir Zelenski au intrat și ieșit din Ucraina, cu trenul, în numai 24 de ore.
Detalii despre vizita celor trei premieri europeni în Kiev
Astfel că prim-miniștrii polonez, ceh și sloven au călătorit cu un tren special cu patru dintre cele mai noi vagoane de dormit ale companiei, iar unicii pasageri prezenți făceau parte din delegație sau din echipa securitate, a spus Kamișin pentru CNN, care a declarat că gestul făcut de cei trei oficiali a fost naiv, chiar dacă extrem de important.
„Era un tren obișnuit, normal, cu vagoane normale. Traseul delegației nu a fost mai special decât celelalte. A fost același traseu pe care îl parcurg și pasagerii normali”, a declarat directorul Căilor Ferate Ucrainene.
Kamişin a spus că această iniţiativa estenaivă, pentru că delegaţia liderilor UE şi-a anunţat planurile de călătorie în timp ce încă se afla pe drum spre capitala Ucrainei.
„Le-am păstrat secretul, dar când am văzut că s-a publicat ceva pe internet, m-a surprins. Nu am înţeles acest lucru”, a spus Kamişin, ținând cont cî în aceste zile Kievul a fost terorizat de o serie de atacuri aeriene ruseşti.
Nu trebuie să uităm nici că sistemul feroviarul a fost și el ținta acestor atacuri. În pofida acestui lucru, marți dimineaţă premierul polonez, Mateusz Morawiecki, a anunţat că, împreună cu prim-ministrul sloven, Janez Jansa, şi omologul lor ceh, Petr Fiala, se îndreaptă spre Kiev.
„Este de datoria noastră să fim acolo unde se scrie istorie. Pentru că nu este vorba despre noi, ci despre viitorul copiiilor noştri care merită să trăiască într-o lume fără tiranie”, a declarat Morawiecki pe Facebook.
„Scopul vizitei este de a confirma sprijinul fără echivoc al întregii Uniuni Europene pentru suveranitatea și independența Ucrainei”, a spus și premierul ceh pe Twitter.
Preocupările de securitate au fost în fruntea minții executivului feroviar în vârstă de 37 de ani încă de la începutul războiului.
Kamyshin și adjuncții săi de conducere au petrecut ultimele trei săptămâni străbătând țara, gestionând cei 321.000 de angajați ai căii ferate și aproximativ 1.450 de gări în mișcare. El crede că managementul căilor ferate este o țintă pentru bombele rusești, așa că rămânerea în mișcare aproape constantă este o chestiune de siguranță personală.
„Nici și copiilor mei nu le spun: „Hei, nu-ți dezvălui locația”, pentru că toată lumea ar trebui să înțeleagă că este război. Nu pot instrui primii”, a spus acesta, relatează CNN.
O bombă din Zaporojie, lovită miercuri dimineață de o bombă rusească
Potrivit lui Kamyshin, ideea prim-miniștrilor a fost să călătorească la Kiev cu trenul, crezând că este cel mai sigur mod de transport. El a fost de acord, în ciuda faptului că o gară din Zaporojie a fost lovită miercuri dimineață de o bombă rusească, la scurt timp după vizita lor, care a lăsat o gaură de mărimea unui crater pe șinele de cale ferată și a avariat gara.
„Orice persoană inteligentă ar alege trenul în locul unei mașini în zilele noastre. Chiar și cu bombardamentele peste tot, gările și trenurile sunt cele mai sigure locuri din țară în acest moment”, a spus el.
Kamyshin a spus că delegația a călătorit cu un tren special cu patru dintre cele mai noi vagoane de dormit ale căii ferate. Singurii ceilalți pasageri făceau parte din delegație sau securitate.
„Era un tren obișnuit, normal, cu vagoane normale. Deci traseul delegației nu a fost mai special decât celelalte. A fost aceeași cale pe care o parcurg și pasagerii normali”, a mai notat acesta.
Călătoria a durat în jur de opt sau nouă ore, a spus el. Liderii au petrecut câteva ore cu Zelenski și echipa sa înainte de a lua un tren peste noapte înapoi în Polonia.
„Pentru mine, este cea mai bună evaluare a căilor ferate dacă prim-miniștrii străini au ales căile ferate în loc de o mașină sau un elicopter, sau orice altă opțiune”, a spus acesta, în încheiere.